19april

Vad tycker ni om syrianer som gifter sig med icke-syrianer?
Eller människor som gifter sig från annan nationalitet än sig själv överhuvudtaget.

Visst vi bor i Sverige, vi har anpassat oss mycket i svenska samhället. Dem flesta av oss i alla fall. Är född och uppvuxen här. Hade flest svenska kompisar som liten, har många nu med. Finns många syrianer som är anti sånt.
Idag är mina närmnsta vänner syrianer.

Men till saken nu, jag skulle nog aldrig kunna gifta mig med en icke-syrian idag. Kanske om någon frågat mig som  yngre, hade det nog blivit ett annat svar.
Tycker att det finns för stora skillnader kulturellt och i familjelivet. Vi är mycket för familjen.
Religionen är nog den största faktorn. Han måste vara kristen som jag.
Känner många yngre i min omkrets som har vart med muslimer osv, helt fel enligt min åsikt. Killar som går till svenskar som unga för att kunna gå öppet och slippa "hemlighålla" allt, som dom behöver med en syriansk tjej.
Man måste ha tålamod, kärleken kommer. Stressa inte.
Man behöver inte ha tusen förhållanden. Hellre den rätta från början.


Kommentarer
Postat av: Gabriel

Bra skrivet!

2010-04-19 @ 23:50:34
URL: http://akpinar.blogg.se/
Postat av: sara maradona

Afferum canim. Mkt bra skrivet

2010-04-20 @ 06:41:08
Postat av: -

Jag håller inte riktigt med inlägget. Det är inte kulturen, utan tron som förenar oss. Att gifta sig med en icke-troende syrian kan medföra mkt större konsekvenser än att gifta sig med en troende icke-syrian. Så länge personen ifråga har ex en ortodox tro så tror jag att Gud ordnar resten. Om man låter Honom vara i centrum :)

2010-04-20 @ 22:23:05
Postat av: :)

Jag håller med dig fullständigt..det är tron!

2010-04-21 @ 09:45:07
Postat av: Samira Youkhanna

Haller med dig nar det galler tro, verkligen. Daremot tror jag att man kan hitta samam kultur och egenskaper i en annan manniska, det handlar inte om vad man ar utan vem man ar. Man kan aldrig vara 100 procent saker pa ens egna folk for dom kan overraska en pa manga satt. Daremot handlar det om vem som Gud later dig mota pa din vag, jag tror att Gud valjer, inte vi (aven om vi har preferenser), vem som moter oss pa vagen..

2010-04-28 @ 23:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0