Glad Påsk

Imorgon är det påskgudstjänst kl 8 på morgonen. En fin ceremoni, vi firar jesu uppståndelse. Kan det bli bättre?
Älskar min Syrisk orthodoxa kyrka, utan den hade jag vart vilsen idag. Speciellet i dagens samhälle.
KOlla bara på Sverige, vi lever i ett kristet land. Men hur många är kristna egentligen? och hur många vet ens vad kristendomen innebär? Det är sorgligt enligt min mening. Att finna Gud och tro på Gud är det bästa som finns.

I Sverige betraktas nog Midsommar dagen som mer helig än Jesu födelse och uppståndelse.
Folk använder våra heliga helgdagar som ursäkter för att supa nu för tiden, helt fel enligt mig.

Jag önskar er alla där ute en Glad Påsk! Hoppas ni får en fin och välsignad dag mer era nära och kära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0