Påskdagen

Igår var det som sagt påskdagen, Jesus uppståndelse. Mycket fin gudstjänst igår med vår underbara abona Josef Dag.
Dagen började tidigt och slutade sent.
Men i år blev det lite nya traditioner, farmor är nämnligen i Israel. Är van att gå hem till henne efter kyrkan och äta den goda maten hon brukar laga. I år så blev vi bjudna till min faster istället, riktigt god mat. Hon är bäst :D
Jag och kusinerna hade lite trevligt tillsammans sen.
Senare åkte vi till min brorsas fotbolls match, jag och sofi "tittade" från bilen och hon lekte körskola med mig när jag satt bakom ratten.
Sen åkte vi till linköping till min mormor. Åt mat där igen, gris som man är. Sen gick vi hem till kusinen för att ha en fortsatt myskväll. Vi avslutade kvällen i alla fall med en skräckfilm. Alla sket på sig, speciellt min lillebror. Vi skrämde upp varandra till max och inbillade oss att vi hörde saker. Sen blev det att sova.

Idag var vi en snabbis i ikano huset, hjälpte moster med lite ärenden. Sen åkte vi till morbror en stund och hälsade på. Sen blev det Norrköping igen och att fortsätta påskvandringen till bl a faster. Vi syrianer brukar nämnligen hälsa på varandra under påsk/jul och önska dom en trevlig påsk/jul. Det är en fin tradition vi har. Alla bjuder på massor av gott också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0